Dorpskrant Tricht

De luisterlijn 24/7 juist ook in Corona tijdperk

In het holst van de nacht, in de vroege ochtend of op een feestdag. De Luisterlijn is dag en nacht, het hele jaar door, bereikbaar voor mensen die behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek. Per mail, alle dagen van de week per chat en 24/7 per telefoon.

De Luisterlijn is vanaf 1958 uitgegroeid van een telefonische hulpdienst vanuit de Protestantse kerken, waarbij zich later ook de Katholieke kerken en humanisten zich aansloten, tot een breed landelijk netwerk. Met 28 vestigingen met behalve telefoondiensten ook hulpverlening per chat en e-mail. In 2008 veranderde de naam SOS Telefonische Hulpdienst in Sensoor. In 2018 veranderde de naam Sensoor naar de Luisterlijn.

Met dank aan ruim 1500 vrijwilligers die daarvoor training en begeleiding krijgen door deskundige beroepskrachten. Voor een luisterend oor en een goed gesprek per telefoon, 24/7. Telefonisch bereikbaar via 0900-0767. Voor chat en email zie www.deluisterlijn.nl.

Deel op Facebook Deel op Twitter Verstuur via WhatsApp